صوت | دعا برای امام عصر(عج) و محو گناهان گذشته
کد خبر: 3956313
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸

صوت | دعا برای امام عصر(عج) و محو گناهان گذشته

بر اساس کتاب «مکیال‌المکارم» یکی از آثار دعا برای امام عصر(عج)، غفران گناهان گذشته است؛ یعنی دعا برای حضرت مهدی(عج) سبب مغفرت گناهان می‌شود.

صوت | دعا برای امام عصر(عج) سبب مغفرت گناهان می‌شودبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن سبط الشیخ در ادامه بیان فوائد دعا برای تعجیل در فرج امام عصر(عج) بر اساس کتاب «مکیال المکارم»، گفت: صاحب مکیال هجدهمین اثر دعا برای امام عصر(عج) را غفران گناهان معرفی کرده است. یعنی دعا برای امام سبب مغفرت گناهان می‌شود.

بعد از نبی اکرم(ص) این روایت را ذکر کرده است: «قسم به آن کس که مرا مبعوث کرد، گاهی یکی از شیعیان ما گناه فراوان دارد، یعنی بیشتر از زمین و آسمان، بی حد و حصر گناه کرده است، اگر به درگاه خدا توبه کند و پشیمانی بیاورد و ولایت ما را بر نفس خود تجدید کند مثل این است که عمار(ظاهراً مخاطب حضرت بوده است) این سنگ را متلاشی کند یعنی گناهان او از بین می‌رود».

ایشان بر مبنای این روایت می‌فرماید، اگر کسی گذشته تاریکی دارد و گناهان او از حد و حصر گذشته است و بخواهد خود را اصلاح کند، اول باید توبه کند. می‌گویند توبه، واجب فوری ست چون عمر انسان معلوم نیست. در هر لحظه ممکن است قبض روح شود. خدا وعده فرموده توبه را قبول می‌کند. بنابراین توبه کند و ولایت ما را بر نفس خود تجدید کند‌. اینجا صاحب مکیال فرمود: «تجدید الولایه هو اظهار ما یدل علی التزام الانسان علی ولایه ائمه الطاهرین»؛ یعنی فرد اظهار کند و نشان دهد که ملتزم است و در قلب به ولایت ائمه طاهرین(ع) اعتقاد دارد.

این اعتقاد در قلب است. منظور از تجدید ولایت این است که اعتقادات خود را اظهار کند و یکی از مواردش دعای بر امام عصر(عج) است. چون کسی برای حضرت دعا می‌کند که مقام و ولایت حضرت را پذیرفته است. پس به وسیله دعا، تجدید ولایت می‌شود، یعنی همان شرطی که حضرت در روایت فرموده‌اند که مؤمن اگر از خطاهای گذشته خود تائب باشد و ولایت خود را با دعا اظهار کرد، خداوند تمام گناهان گذشته او را محو می‌کند.

بعد ایشان می‌فرماید: هر چه بیشتر به در خانه ایشان عرض ادب کنی و ولایت خود را با دعا اظهار کنی و نسبت به گناهان گذشته خود تائب باشی، خداوند گناهان گذشته تو را محو می‌کند.

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha